تخت خواب کودک

تخت خواب کودک - سروکیدز

تخت خواب کودک

به عنوان والدین، گاهی اوقات احساس می‌کنید که چشم به هم می‌زنید و فرشته کوچک شما چهار سانتی متر دیگر قد می کشد. البته، واقعا اینطور نیست، اما کودکان برای مدت طولانی کوچک نمی مانند و با هر جهش رشد جدید، مجموعه جدیدی از نیازها، از جمله محل خواب را برای آنها به همراه دارد. کودکان زمان زیادی را در سرزمین خواب می گذرانند، بنابراین مهم است که مکانی امن و راحت برای آنها فراهم کنید که در پایان روز پر شور و شر خود بخوابند و به سر و تن خود استراحت دهند. یک تخت دنج به آن‌ها کمک می‌کند که به خوابی راحتی بروند و با احساس سرزندگی از خواب بیدار شوند و برای روزی دیگر آماده باشند.

تخت خواب کودک - سروکیدز

سایز تخت خواب کودک

تعیین اندازه مناسب برای تخت کودک به چند عامل بستگی دارد:

1. سن کودک

سن کودک شما تا حد زیادی تعیین کننده اندازه تختی است که تصمیم به خرید آن دارید. با بزرگتر شدن کودکان نیازهای آنها تغییر می کند. به عنوان مثال، کودکان کوچکتر معمولا زمان بیشتری را صرف بازی می‎کنند، بنابراین فضای بیشتری در اتاق برای بازی مورد نیاز است. در مقابل، کودکان بزرگتر ممکن است زمان بیشتری را صرف استراحت و خواب کنند، بنابراین تخت خواب بزرگ ممکن است اهمیت بیشتری برای آنها داشته باشند.

2. فضا

اندازه اتاق کودک شما یکی دیگر از عوامل تعیین کننده هنگام انتخاب تخت خواب برای خرید است و حتی ممکن است تخت های خاصی را رد کند. قبل از اینکه به دنبال تخت جدیدی بگردید، مطمئن شوید که تمام اندازه گیری های خود را انجام می دهید. به همان اندازه که نوجوان شما ممکن است خواهان تخت دونفره باشد، اگر فضای اتاق برای این نوع تخت کوچک است و نوجوان ممکن است به راحتی قادر به حرکت و راه رفتن در اتاق نباشد، این گزینه مناسبی نیست.

3. اتاق مشترک

اگر کودک شما با خواهر یا برادرش در اتاق مشترکی هستند، ممکن است هنگام انتخاب اندازه تخت آنها، فضا برای شما محدود شود. اینجاست که تخت‌های دوطبقه ممکن است گزینه فوق‌العاده ای باشند، زیرا بهترین تخت برای صرفه‌جویی در فضا هستند. سایز استاندارد برای کودکان 70 در 140 است.

تخت خواب کودک - سروکیدز

ویژگی های تخت خواب کودک برای هر سنی

تخت خواب کودک فقط یک تخت نیست. این لانه ای مخفی، خانه ای برای خرس های عروسکی، فضایی برای معاشرت با دوستان و مکانی برای مطالعه و انجام تکالیف است. تخت های فوق العاده برای کودکان نوپا بیشتر کودکان در سن یک تا سه سالگی از تخت به تخت خواب می روند. اگر کودک شما نشانه هایی از ترک گهواره خود را نشان می دهد، گهواره او را به تخت مخصوص طراحی شده برای کودک نوپا تبدیل نمایید. تخت‌ خواب کودک نوپا نزدیک سطح زمین قرار می‌گیرند و خزیدن در آن برای نوزادان بسیار آسان‌تر است. برخی از تخت ها  نیز دارای نرده های جانبی برای ایمنی نوزادان و مانع از افتادن کودک در شب هستند.  تخت کودک نوپا به طور معمول در سایز 140 در 70 سانتی متر طراحی می شود. طیف وسیعی از تخت خواب کودک نوپا دارای طرح های شایان ستایش است و تخیل آنها را برمی انگیزد. تخت‌خواب‌های کودک نوپا با ترکیب ویژگی‌های سرگرم‌کننده و اندازه‌های کاربردی، پل ارتباطی مناسبی بین تخت شما و تخت کودک است. تخت های خاص تر برای بچه های بزرگتر است. یک دقیقه آنها در حال یادگیری نواختن ویولن هستند و دقیقه دیگر آنها دیوانه هستند! خوشبختانه، در حدود سن شش، هفت یا هشت سالگی (بسته به رشد) معمولا برای بچه‌ها خوابیدن روی سطح بالاتر، مانند تخت خواب بلند، بی‌خطر است. این کار فضای بسیار بیشتری را برای ذخیره سازی ارائه می دهد و فضای اضافی برای فعالیت های سرگرم کننده ایجاد می کند.

تختخواب های مرتفع دارای قفسه‌ها و کشوهایی است که کودکان قادر هستند در آنها وسایل خود را بچینند و  با کارهای هنری و صنایع دستی خود آنها را تزیین کنند. تخت‌های مرتفع با کشوها و قفسه‌های توکار، فضای ذخیره‌سازی فراوانی برای اسباب بازی ها، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها، لباس‌ها و همه موراد مورد نظر کودکان فراهم می‎سازد. یکی دیگر از عواملی که لازم است در هنگام تهیه سرویس خواب کودک در نظر داشته باشید این است که ارتفاع تشک تختخواب کودک بین 5 تا 8 سانتی متر باشد. و تشک نه زیاد نرم و نه زیاد سفت باشد، زیرا در هر دو صورت برای کمر کودک مضر هستند.

تخت خواب کودک - سروکیدز

مقاومت تخت خواب کودک

استحکام و مقاومت تخت بسیار حایز اهمیت است. لازم است که شما عزیزان در هنگام خرید تختخواب کمی بیشتر بررسی کنید و از چگونگی مقاومت و میزان ثبات آن مطمئن شوید. تخت خوب و محکم تختی است که از چوب و مواد درجه یک ساخته می شود و بست و اتصالات کامل و بدون نقصی دارد. برای مثال تخت خوب تختی است که پس از نصب و هنگام خوابیدن روی آن، نلغزد و صدای جیر جیر نداشته باشد. اگر تختی که خریداری می کنید دارای مقاومت و کیفیت بالایی است، این امکان برای شما وجود دارد که آن تخت را برای فرزند بعدی خود نیز استفاده کنید. همچنین بیشتر تخت‌های بچه‌ها به شکلی قابل تغییر و تبدیل هستند و در اصطلاح در سایز کودک-نوجوان ساخته می شوند. بنابراین لازم است که راحتی و مقاومت اینگونه تخت ها بسیار بالا باشد.

ارتفاع تخت خواب کودک

ارتفاع تخت خواب کودک لازم نیست آنقدر زیاد باشد که پا به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه که کودک مجبور به خم کردن زانوهایش شود. کف پای کودک زمانی که روی تخت می‌نشیند بهتر است به سطح زمین برسد و هیچ احتمال سقوطی برای او نباشد. بهترین حالت زاویه زانو و ران 90 درجه است و در این حالت ارتفاع تخت متناسب با قد کودک در حالتی استاندارد قرار می‌گیرد.

جمع بندی

خرید تخت برای خود ما آسان است، اما هنگام انتخاب تخت برای فرزندان خود عوامل زیادی را لازم است که در نظر بگیریم؛ عواملی مانند سبک، اندازه، ویژگی های ایمنی و مدت زمان ماندگاری آن. تقریبا وقت آن است که شب بخیر بگوییم. گروه حرفه ای ما در سرو کیدز www.sarvkids.com آماده هستن که به سوالات شما عزیزان پاسخ دهند و پیشنهادات خوبی را در زمینه انتخاب تخت خواب کودک ارائه می دهند.

سوالات متداول تخت خواب کودک

تخت خواب کودک فقط یک تخت نیست. این لانه ای مخفی، خانه ای برای خرس های عروسکی، فضایی برای معاشرت با دوستان و مکانی برای مطالعه و انجام تکالیف است. تخت های فوق العاده برای کودکان نوپا بیشتر کودکان در سن یک تا سه سالگی از تخت به تخت خواب می روند. اگر کودک شما نشانه هایی از ترک گهواره خود را نشان می دهد، گهواره او را به تخت مخصوص طراحی شده برای کودک نوپا تبدیل نمایید.

ارتفاع تخت خواب کودک لازم نیست آنقدر زیاد باشد که پا به زمین نرسد و نه آنقدر کوتاه که کودک مجبور به خم کردن زانوهایش شود. کف پای کودک زمانی که روی تخت می‌نشیند بهتر است به سطح زمین برسد و هیچ احتمال سقوطی برای او نباشد. بهترین حالت زاویه زانو و ران 90 درجه است و در این حالت ارتفاع تخت متناسب با قد کودک در حالتی استاندارد قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید