کوسن گره ای، زینت بخش دکوراسیون منزل شما

کوسن گره ای-سروکیدز

کوسن گره ای از رشته های بافتنی بلند ساخته می شود که برای تهیه کوسنی فشرده و در عین حال نرم در هم گره می خورند. این بالش شکل مجسمه‌ای دارد و از یک لوله بافتنی چند متری ساخته می شود که به هم گره می‌خورد و گره‌ای فشرده ایجاد می کند که نرم و ظریف است. کوسن گره ای کاملا کاربردی، راحت و فراتر از دکوراسیون معمولی است و برای کودکان، بزرگسالان، اتاق نشیمن و اتاق خواب عالی است. کوسن ها در هر خانه ای معرف سلیقه صاحبخانه هستند و وجودشان به خانه عمق، بعد و زیبایی می‎بخشد.کوسن های گره ای راهی عالی برای افزودن حسی منحصر به فرد به تزیینات خانه شما هستند. انواع مختلفی از کوسن های گره ای موجود هستند، از کوسن های گره ای ساده گرفته تا کوسن های پیچیده تر و فانتزی.

کوسن گره ای-سروکیدز

کوسن گره ای چیست؟

طراحان به تازگی در مورد کوسن گره ای مطالب زیادی را بیان می‌کنند اما این کوسن چیست و چه کاربردی دارد؟ اولین بار یک طراح ایسلندی با الهام از دوران کودکی خود در کنار دریا، این محصول را دیزاین کرد. حالا شما می توانید از خالق کوسن گره ای به خاطر این محصول منحصر به فرد و تسکین دهنده در دکوراسیون خانه تان تشکر کنید. بالش های گره ای، به ویژه آنهایی که از مواد طبیعی ساخته شده اند، به ایجاد فضایی دلپذیر برای چرت زدن و استراحت کمک می کنند. حسی که بدن شما از فشار دادن و در آغوش گرفتن این مواد فوم طبیعی دریافت می کند به کاهش تنش و کاهش سطح استرس کمک کرده و حس آرامش را به فضای زندگی شما می بخشد. این کوسن در عین سادگی، جذابیت منحصر به فرد خود را نیز دارد و قطعا در نگاه اول هر بیننده ای را به خود جذب می‌کند. بنابراین عنصری خاص، مدرن و تک در دکوراسیون هر منزلی خواهد بود.

جدیدترین مدل کوسن گره ای

به طور کل در بازار، دو نوع کوسن گره ای وجود دارد که اولی کوسن گره ای سنتی و نوع دومی نوعی کوسن جدید است که نام آن را بالش گره ای گذاشته اند. تفاوت بین آنها در اندازه و سایز، خودنمایی می‌کند. یک کوسن گره دار سنتی می تواند به عنوان یک نشیمنگاه برجسته برای تخت یا مبل شما استفاده شود و همچنین می تواند به عنوان یک وسیله تزئینی، روی هر سطح یا میزی مانند میز قهوه خوری، میز عسلی و غیره کاربرد داشته باشد. کوسن های سنتی، گره های پیچیده تری نسبت به بالش های مدرن دارند که بافتن آن ها را سخت‌تر می‌کند اما پس از اتمام کار، ظاهری قابل توجه خواهند داشت. بافتن کوسن های مدرن به هیچ وجه زمان زیادی نمی برد، بنابراین اگر کوسنی می‌خواهید ببافید که سریعا در دسترس باشد، این گزینه ممکن است بهترین گزینه برای شما به شمار برود. جدیدترین مدل کوسن گره ای در بازار، مدل های طبی آن است. مناسب برای هر کسی که برای مدت طولانی می نشیند. کوسن گره دار برای افرادی که کمردرد، سیاتیک یا سایر بیماری های مزمن دارند که باعث ناراحتی در هنگام نشستن می شوند، طبی و راحت هستند. همچنین برای زنان باردار و افرادی که پس از جراحی بهبود می یابند، اولین گزینه به شمار می‌روند.

نحوه درست کردن کوسن گره ای​

 

در این مقاله مراحل درست کردن کوسن گره ای را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

1.دو تکه نواری از پارچه جرسه برش دهید.

عرض هر نوار لازم است 15.5 و طول آن 91.5 باشد. اطمینان حاصل کنید که پارچه ای که مورد استفاده قرار می گیرد کشدار باشد. مثل جنسی که برای تیشرت و ژاکت به کار می رود.

2.نوارها را از وسط تا کنید، سپس آنها را به شکل لوله بدوزید.

 هر دو نوار را از وسط تا کنید، به طوری که طرف راست رو به داخل باشد. لبه بلند و یکی از نوارهای کوتاه را با استفاده از جای دوخت 1.30 سانتی متری بدوزید. این کار را برای هر دو نوار پارچه انجام دهید.

3.لوله های پارچه ای را از داخل بچرخانید.

ابتدا گوشه ها را بین هر دو لبه دوخته شده گیر دهید. سپس لوله را به سمت بیرون بچرخانید. شما قادر هستید که این کار را با برش دادن آن در یک دیسک، قرار دادن انتهای دوخته شده روی یک میله، و سپس چرخاندن آن به سمت پایین انجام دهید مانند پوشیدن یک جوراب شلواری.

4.لوله ها را با مواد پلی استر پر کنید.

از یک میله برای فشار دادن مواد داخل هر لوله استفاده کنید. سعی کنید مواد قرار داده شده در لوله ها را تا حد امکان یکدست کنید، در غیر این صورت لوله شما گلوله می شود. وقتی کارتان تمام شد، با نواری لاستیکی دور انتهای باز را ببندید. اگر لوله‌های شما بیش از حد موج بالا و  هستند، آن‌ها را با کف دست‌هایتان از ابتدا تا انتهای میز بغلتانید. در نهایت لوله ها را از پارچه جدا نمایید.  در این قسمت شما نوارهایی توپُر با طرح لوله ای دارید.

5.هر دو لوله را در یک راستا روی هم تا کنید.

هر دو لوله را در کنار هم و به صورت عمودی قرار دهید. دو انتها را به سمت چپ حلقه کنید تا شکل “4” در پایین ایجاد شود. لوله هایی که در سمت راست بیرون قرار دارند لازم است که طول بیشتری نسبت به لوله های پایینی داشته باشند.  با این کار، شما دو لوله هم اندازه خواهید داشت. بعد از آن لوله ها را به صورت صاف و کنار هم نگه دارید.

6.روی حلقه قبلی، حلقه روکش دوم و معکوسی ایجاد کنید.

لوله ها را به سمت بالا بکشید. آنها را بالای حلقه اول بیاورید، سپس آنها را به سمت پایین بکشید. لوله ها لازم است که در سمت چپ اولین رشته های عمودی باشند. اکنون هر چهار رشته را از پایین بیرون بیاورید.

7.لوله ها را از انتهای آن عبور کنید.

اکنون هر چهار رشته را از پایین به سمت بیرون بیاورید. انتهای پایین (کوتاه) را روی انتهای بالا (بلند) بکشید.

8.انتهای بلند را از درون حلقه ها دوباره ببافید.

هر دو انتها را به سمت بالا بیاورید. آنها را به سمت چپ، به سمت حلقه ها بیاورید. آنها را از درون حلقه ها ببافید: روی و زیر، روی و زیر، تا زمانی که از طرف دیگر بیرون بیایند.

9.گره را محکم کنید.

قسمت های انتهایی را به سمت پایین بکشید و به آرامی آنها را وصله کنید. بکشید. این وصله باید گره را سفت کند. در صورت نیاز، دو انتهای دیگر (آنهایی که کوتاهتر هستند) را نیز وصله کنید. این به گره رویی پایان می‎دهد و کمی پیچیده تر است.

10.انتهای آن را داخل یکدیگر قرار دهید.

ابتدا نوارهای کشی را بردارید، سپس انتهای لوله ها را تا زمانی که به یکدیگر برخورد کنند تا کنید. لوله دوخته شده دیگر را در لوله باز بیرونی فرو کنید. این کار را با لوله های داخلی تکرار کنید.

11.لوله ها را محکم کنید.

ابتدا لبه های بریده شده لوله های باز را به اندازه 1.30 سانتی متر تا کنید. دور درز را با سوزن و رنگ نخ هماهنگ بدوزید. همچنین با استفاده از چسب پارچه یا چسب حرارتی، درزها را محکم کنید. اگر از چسب پارچه استفاده می کنید، از پین های ایمنی برای نگه داشتن لوله ها در کنار هم استفاده کنید که چسب خشک شود. این کار حدود 15 دقیقه به طول می انجامد.

انواع کوسن گره ای

کوسن گره ای شیک بودن را برای فضای خانه شما به ارمغان می آورد و حتی با وجود اینکه چیزی شبیه به بالشی معمولی به نظر نمی رسد، زمانی که از آن برای تکیه گاه سر خود در حین تماشای تلویزیون استفاده می‎کنید، از نرمی آن لذت خواهید برد. به مجموعه ما در سایت سرو کیدز www.sarvkids.com نگاه بیندازید و با انواع کوسن گره ای ما بیشتر آشنا شوید. کوسن ها گره ای در مدل های پارچه ای، خزدار، مدرن و براق موجود هستند.

اگر به دنبال ایجاد تغییرات کوچک اما تاثیرگذار در دکوراسیون منزل خود هستید، از کوسن های گره ای بهره ‎مند شوید. کوسن های زیبا و رنگارنگ به فضای اتاق گرمی، بُعد و زیبایی می بخشند. کوسن های گره ای دنیایی از نقش های زیبا، رنگ های دوست داشتنی و هر آنچه را که از جزییات به آن نیاز دارید به خانه شما میاورند. هارمونی کوسن گره ای به دلیل نرمی و گره های تو در تو، وسیله ای مناسب برای کاربرد به عنوان بالش، پشتی، کفی صندلی و… است. علاوه بر این جنس این کوسن ها مناسب برای همه سنین و ضد حساسیت است.

سوالات متداول کوسن گره ای

کوسن گره ای از رشته های بافتنی بلند ساخته می شود که برای تهیه کوسنی فشرده و در عین حال نرم در هم گره می خورند. این بالش شکل مجسمه‌ای دارد و از یک لوله بافتنی چند متری ساخته می شود که به هم گره می‌خورد و گره‌ای فشرده ایجاد می کند که نرم و ظریف است.

اگر به دنبال ایجاد تغییرات کوچک اما تاثیرگذار در دکوراسیون منزل خود هستید، از کوسن های گره ای بهره ‎مند شوید. کوسن های زیبا و رنگارنگ به فضای اتاق گرمی، بُعد و زیبایی می بخشند. کوسن های گره ای دنیایی از نقش های زیبا، رنگ های دوست داشتنی و هر آنچه را که از جزییات به آن نیاز دارید به خانه شما میاورند. هارمونی کوسن گره ای به دلیل نرمی و گره های تو در تو، وسیله ای مناسب برای کاربرد به عنوان بالش، پشتی، کفی صندلی و… است. علاوه بر این جنس این کوسن ها مناسب برای همه سنین و ضد حساسیت است.

دیدگاهتان را بنویسید